Good day sunshine- Beatles

第8回Beatles和訳!

RevolverのB面に入りました。Revolverは全曲良いです。B面の曲は比較的聴きやすいものが多いです。

1曲目はご機嫌なGood day sunshine です。

それではどうぞ。

 

- Good day sunshine -


Good day sunshine x3

 

I need to laugh and when the sun is out

I’ve got something I can laugh about

I feel good in a special way

I’m in love and it’s a sunny day

 

良い日、晴れの日


僕は笑いたい 太陽が出ている時は
僕には笑えることがある
僕は格別にいい気分
僕は恋していて、晴れの日だ

 

Good day sunshine x3

 

When we walk, the sun is shining down

Burns my feet as they touch the ground

 

良い日、晴れの日

 

僕たちは散歩する、太陽が降り注ぐ

地面に触れると、足が焼けるよ

 

Good day sunshine x3

 

Then we lie beneath a shady tree

I love her and she’s loving me

She feels good, and she knows she’s looking fine

I’m so proud to know that she’s mine

 

良い日、晴れの日

 

僕たちは木陰の下で横になる

僕は彼女が好きで、彼女も僕が好きだ

彼女はご機嫌で、自分が美人だと知っている

彼女が僕のもので僕は誇らしい

 

Good day sunshine …

 

良い日、晴れの日

 

哲学的な歌詞が続いたRevolverですが、拍子抜けするくらい軽い歌詞の曲がきました。

この曲も素敵ですね。低音のピアノが好きです。

それでは。