Got to get you into my life - Beatlrs

第13回Beatles和訳!

Revolverももう終盤、今回の曲はGot to get you into my life です。ポールのシャウトとブラスバンドがカッコいい曲ですね。

 

それではどーぞ。

 


-Got to get you into my life-

 


I was alone, I took a ride

I didn’t know what I would find there

Another road, maybe I could see another kind of mind there

僕は1人だった、車に乗った

そこで何を見つけるかも知らずに

別の道なら多分僕は

別の気持ちを見つけられると思ったんだ

 


Ooh, then I suddenly see you

Ooh, did I tell you I need you

Every single day of my life?

そう、突然君に出会った

そう、君が必要だと言ったよね?

僕の人生の毎日に

 


You didn’t run, you didn’t lie

You knew I wanted just to hold you

And had you gone, you knew in time

We’d meet again for I had told you

君は逃げない、嘘をつかない

僕がただ君を抱きしめたいと思っていることを分かってるんだ

君が行ってしまっても、やがて君は気づく

僕たちはまた会うんだ、僕が言ったように

 


Ooh, you meant to be near me

Ooh, I want you to hear me

Say we’ll be together every day

そう、君は僕の近くにいるべきなんだ

そう、君に聞いて欲しい

毎日一緒にいると言ってほしい

 


Got to get you into my life

君を手に入れなくちゃ!

 


What can I do, what can I be

When I’m with you, I want to stay there

If I’m true, I never leave

If I do I know the way there

僕に何ができる、僕は何になれる

君と一緒にいるとき、そこにずっといたいと思う

僕が誠実なら、僕は決して離れない

そうすれば、そこに道があると分かるんだ

 


Ooh, then I suddenly see you

Ooh, did I tell you I need you

Every single day of my life?

そう、突然君に出会った

そう、君が必要だと言ったよね?

僕の人生の毎日に

 


Got to get you into my life

君を手に入れなくちゃ!

 


Got to get you into my life

君を手に入れなくちゃ!

 


I was alone, I took a ride

I didn’t know what I would find there

Another road, maybe I could see another kind of mind there

 


Ooh, then I suddenly see you

Ooh, did I tell you I need you

Every single day of my life? …

 

 

 

 


熱烈なラブソングです。絶対に君を手に入れる、という強い意志が感じられます。

 


…実はこの曲、マリファナに対するラブソングだとポールが明かしています。Revolverは薬物の影響が感じられる曲は多いですが、この曲は意外です。歌詞を見てもそんなに怪しい箇所も無いように思えますし、普通のラブソングと考えて差し支えないと思います。

 


それでは。