She said she said - Beatles

第7回Beatles和訳!

今回はサイケデリックソングのShe said she said!危険なLSDトリップの世界…。

 


-She said she said-

 

She said
I know what it’s like to be dead
I know what it is to be sad
And she’s making me feel like I’ve never be born

彼女は言った
私は死とは何か知っている
私は悲しみとは何か知っている
彼女は僕を生まれてきていないような気持ちにさせる

 

I said
Who put all those thing in your head?
Thing that make me feel like I’m mad
And you’re making me feel like I’m never be born

僕は言った
誰がそんなことを君に吹き込んだんだ?
僕を嫌な気分にさせるような事を
彼女は僕を生まれてきていないような気持ちにさせる


She said
You don’t understand what I said
I said
No no no you’re wrong
When I was a boy
Everything was right
Everything was right


彼女は言った
あなたは私の言った事を分かってない
僕は言った
いや、君が間違っている
僕が少年だった頃
全てが正しかった
全てが正しかった


I said
Even though you know what you know
I know that I’m ready to leave
‘Cause you make me feel like I’m never be born

僕は言った
君がそのことを知っているとしても
僕はもう去ろうと思う
君は僕を生まれてきていないような気持ちにさせるからね

 

She said
You don’t understand what I said
I said
No no no your wrong
When I was a boy
Everything was right
Everything was right


彼女は言った
あなたは私の言った事を分かってない
僕は言った
いや、君が間違っている
僕が少年だった頃
全てが正しかった
全てが正しかった


I said
Even though you know what you know
I know that I’m ready to leave
‘Cause you make me feel like I’m never be born


僕は言った
君がそのことを知っているとしても
僕はもう離れようと思う
君は僕を生まれてきていないような気持ちにさせるからね

 

She said
I know what it’s like to be dead
I know what it is to be sad
I know what it’s like to be dead
I know what it is to be sad
I know what it’s like to be dead

 

彼女は言った
私は死とは何か知っている
私は悲しみとは何か知っている

 

 

この曲はアメリカのバンド、バーズのメンバーであるピーター・フォンダとの会話からインスピレーションを得ている。

ジョン・レノンジョージ・ハリスンLSDを嗜んでいた際、同じくトリップ中のフォードが幼少期の事故について話し、「俺は死が何か知っている」としつこく繰り返してジョンをうんざりさせたエピソードがある。

フォードは男だが、曲中ではsheに変わっている。

 

歌詞の解説はここまで。

最初に聞いた時は複雑でよく分からない曲と思っていましたが、今となっては大好きな曲です。ユニークなジョンの声が頭から離れなくなります。

 

それでは。