And your bird can sing - Beatles

第9回Beatles 和訳!

今回は、Revolver9曲目のAnd your bird can singです。初期のような爽やかなジョンのロックが聴けます。それではどーぞ。

 


-   And your bird can sing    -

 

You tell me that you’ve got everything you want
And your bird can sing
But you don’t get me
You don’t get me

君は欲しいもの全てを手に入れたと話す
君の鳥は歌う
だが、君には僕は手に入らない
君には僕は手に入らない

 

You say you’ve seen the seven wonders
And your bird is green
But you can’t see me
You can’t see me

君は七不思議を見たという
君の鳥は緑だ
だが、君には僕は見えない
君には僕は見えない

 

When your prized possessions
Start to weigh you down
Look in my direction
I’ll be round, I’ll be round

君の大切な物が
君の重荷になり始めた時
僕の方を見て
僕はそばにいるよ

 

When your bird is broken
Will it bring you down?
You may be awaken
I’ll be round, I’ll be round

君の鳥が傷ついた時
君を落ち込むだろうか?
君は目覚めるだろう
僕はそばにいるよ

 

You tell me that you heard every sound there is 
And your bird can swing
But you can’t hear me
You can’t here me

君は全ての音を聞いたと言う
君の鳥は奏でる
だが、君には僕は聞こえない
君には僕は聞こえない

 


とても意味深な歌詞です。birdとは何でしょうか。youとは誰でしょうか?

この曲に関してはジョンのコメントがほぼ無く、確実なことは全く分からないそうです。

曲のモデルは、シンシアとの結婚生活説、愛人説など、多くの意見が出ています。

 


爽やかで疾走感がある曲だと思います。耳をつんざくギターから始まり、ジョンの少し気だるい感じの歌が続きます。

 

それでは。