I’m only sleeping - Beatles

第三回Beatles和訳!

 

引き続き、尖りに尖ったBeatlesの作品が続きます。Revolverの3曲目はジョン•レノンのI'm only sleepingです。僕はかなり好きな曲です。シュールな曲ですが、独特な美しさがありますよね。それではどーぞ。

 

-I'm only sleeping -

 

When I wake up early in the morning

Lift my head, I’m still yawning

When I’m in the middle of a dream

Stay in bed, float up stream (float up stream)

朝早く起きたとき

頭を起こしても、僕はまだあくびをしている

夢の途中にいるとき

ベッドにとどまって、流れに浮かぶ

 

Please, don’t wake me

No, don’t shake me

Leave me where I am

I’m only sleeping

どうか、起こさないで

ダメだ、揺すらないで

ここで放っておいてほしい

僕はただ眠っているだけ

 

Everybody seems to think I’m lazy

I don’t mind, I think they’re crazy

Running everywhere at such a speed

‘Till they find there’s no need (there’s no need)

皆が僕が怠惰だと思う

僕は気にしない、皆がおかしいと思う

そんな速さであちこち走り回って

みんな必要ないと気づくまで走るのだろう

 

Please, don’t spoil my day

I’m miles away

And after all

I’m only sleeping

どうか、僕の一日を台無しにしないで

僕はぼんやりしている

そして結局

僕は寝ているだけ

 

Keeping an eye on the world going by my window

Taking my time

窓を通り過ぎていく世界を見つめて

時間を取る

 

Lying there and staring at the ceiling

Waiting for a sleepy feeling

横になって天井を見つめる

眠たい感情を待っている

 

Please, don’t spoil my day

I’m miles away

And after all

I’m only sleeping

どうか、僕の一日を台無しにしないで

僕はぼんやりしている

そして結局

僕は寝ているだけ

 

Keeping an eye on the world going by my window

Taking my time

窓を通り過ぎていく世界を見つめて

時間を取る

 

When I wake up early in the morning

Lift my head, I’m still yawning

When I in the middle of a dream

Stay in bed, float up stream (float up stream)

朝早く起きたとき

頭を起こしても、僕はまだあくびをしている

夢の途中にいるとき

ベッドにとどまって、流れに浮かぶ

 

Please, don’t wake me

No, don’t shake me

Leave me where I am

I’m only sleeping

どうか、起こさないで

ダメだ、揺すらないで

ここで放っておいてほしい

僕はただ眠っているだけ

 

ジョンの気だるい声と、きれいなコーラスが曲風にマッチしていると思います。逆回転ギターも癖になりますね。

それでは。